Visa ett inlägg
Gammal 2007-08-08, 14:52   #50
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Till Alexandra:

Visst tror jag också att generationsbiten är en bidragande orsak till att vi tolkar bildspråk olika. När något skriker i mina ögon så kanske det inte säger alls samma sak till dig. Alla generationer har ju också sitt sätt att revoltera och sträcka på gränserna. Konst görs ju t ex ofta för att provocera betraktaren.

Måste bara poängtera en sak, själv är jag ju "bara" 73:a så vårt samhälle måste ha tett sig ganska jämställt när jag växte upp. Jag trodde också under alla mina uppväxtår att kvinnor och män hade precis samma förutsättningar och blev behandlade lika här i livet. Nuförtiden ser jag lite annorlunda på just den biten och jag ser att det finns mycket dolt och att det faktiskt går åt fel håll ibland.

Mycket förändrades också mitt sätt att se på saker iom det att jag blev förälder. Också mitt sätt att se på, och tolka min omvärld. Att skydda någon annan människa mot sådant som är i mina ögon olämpligt och potentiellt skadligt (även om jag själv skulle kunna acceptera/hantera det) behövde jag ju tidigare aldrig tänka på. Därigenom ändrades min syn på mycket här i världen som jag tidigare tyckte "inte var något att tjata om".
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat