Visa ett inlägg
Gammal 2007-08-03, 16:01   #11
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Som jag ser det så skulle all försälning på sysidan upphöra! Då behövde det inte bli några missförstånd och/eller smygreklam. Då skulle reglerna vara lätta att följa för alla. Möjligen en helt egen sida för försäljning då, men det skulle ändå bli svårt att skilja det ena från det andra, tror jag.

Precis som Pulvertroll skriver så har vi nog "sovande moderatorer" på sysidan, vilket kan utnyttjas förstås. Vidare uppdateras heller inte sysidan löpande, samt att det ofta tar lång tid att "väcka" moderatorerna om man vill säga något.

Jag har massor att sälja eftersom jag har företag och tillverkar saker själv till försäljning, men har inte lagt ut en enda sak här just för att jag tycker att reglerna är luddiga.

Erbjöd mig en gång att göra ett broderi till en medlem, men fick kritik för att vi inte skötte det via mail. Kritiken var ju enligt reglerna förstås, men samtidigt tycker jag personligen att det "luktar" dubbelmoral av sådant. Däremot "roar" jag mig med att tala om när det är rea på min favorit-broderi-sida, än har ingen stoppat mig eller gett mig kritik för det, så jag fortsätter så länge det fungerar!

Sysidan är ett jättebra ställe, men risken finns att det blir mer och mer komersiellt istället för en mötesplats för hantverksintresserade, som väl var meningen från början. Min önskan är att låta sysidan vara en mötesplats där alla kan både hjälpa och tipsa andra och själv få hjälp och tips när det gäller hantverk. Kanske skulle sysidan även ändra namn till hobbysidan eller liknande? Det är ju inte bara "sy" som gäller här utan många olika slags hantverk.

Senast redigerad av xyzavslutat den 2007-08-03 klockan 16:09.
xyzavslutat är inte uppkopplad   Svara med citat