Visa ett inlägg
Gammal 2013-12-01, 20:08   #31
avslutatmedlemskap140128 avslutatmedlemskap140128 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2013
Inlägg: 54
Hmmm...

Jag köpte en av dessa, min allra första overlock. Den var lätt att trä och jag kunde börja sy på den 10 min efter att jag packade upp den trots att jag inte varit i närheten av en overlockmaskin tidigare.
Den fungerade helt utmärkt - i två veckor. När jag sydde över en jeanssöm hände något med nålen, den började tugga tyget och "svängde" så att kanten blev ful.
Jag köpte nya knivar och fick dem installerade av behörig reparatör, och det gick bra att sy lite till i tunna tyger. Jeans gick inte alls, inte ens två lager och utan sömmar etc. Nu (fyra dagar efter knivbytena) kan den inte ens sy i lakansväv utan att fransa och dra.

Jag är väldigt kluven - jag är nybörjare och med en begränsad plånbok. Samtidigt hann jag ju få smak för vad overlocken kan göra och jag tror faktiskt inte att det är mitt eget fel att den inte fungerar längre.
Jag hoppas att detta bara var en dålig maskin, och att det ändå är en idé att senare köpa mig en bättre modell.

Jag ska i alla fall lämna tillbaka min, med tungt hjärta, för jag var så glad över att äntligen ha en overlock...
avslutatmedlemskap140128 är inte uppkopplad   Svara med citat