Visa ett inlägg
Gammal 2009-02-05, 07:13   #8
gavagai gavagai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 510
Jag är inte säker på om jag håller med eller inte. Vad jag undrar är lite vad som egentligen menas med kritiken. Jag menar bara att vi måste vara klara över vad vi vill. Är vi överens om sysidans policy att man inte får göra reklam för egna varor och tjänster (som kostar pengar) genom att erbjuda dem eller länka, men vi tycker att forumvärdarna tar bort annat också? eller är vi inte ens överens om den policyn? Jag tänker bara att det är väldigt viktigt att särskilja det, så att vi vet vad vi pratar om. Jag tänker också att det blir VÄLDIGT svårt om vi ska börja diskutera att jo, man får erbjuda egna tjänster mot betalning, men bara om man inte tar för mycket betalt; för då kommer det att bli så mycket gränsfall och tyckanden om vad som är för mycket och inte att regeln inte kommer att fungera alls. Räknas det som ideellt om man bara tar betalt för material och frakt? Är det ideellt om man tar en tia extra, om man tar 25 kr/timme? om man tar 50?

På sätt och vis förstår jag upprördheten, men jag tycker kanske att kritiken måste bli lite mer konkret. Forumvärdarna kom väl till av en anledning? för att sysidan ville se till att inte vara komersiell, vilket ju verkar bra. Men naturligtvis inte bra om det tillämpas fel så att "oskyldiga" drabbas.

Jag vet inte exakt vad jag vill, kanske bara påminna om att vi väl vill ha en sansad debatt om det här. Kanske vore det bra om sysidan till en början svarade med hur de ser på behovet av forumvärdar, och så kan det bemötas öppet sedan. Det blir ju väldigt konstigt om allt som händer är att människor känner sig påhoppade, säger att nej, nu vill jag inte vara med längre och går hem. Jag ser i alla fall fortfarande sysidan som min sida, och hoppas att flera också gör det så att vi tillsammans kan diskutera oss fram till hur det här kan lösas.
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat