Visa ett inlägg
Gammal 2007-01-26, 22:37   #35
avsl090302 avsl090302 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 194
Ja, hon låter perfekt. Hon har tagit hand om hittekatter förr..
Jag hoppas att allt går bra, ffa bilresan. Vår Homer gillar inte att åka bil alls, han skriker och krafsar hela tiden, han hetsar upp sig tills han skiter ner sig knappast kul att rengöra honom och buren sen.
Vi brukar försöka ta honom ut till stugan direkt från närmaste båthamn, om det går, för i båten går det bättre, men bil hatar han.

Och Hjalmar verkade inte gilla buren nåt bättre.. nåja, hon lugnar sig väl..

Jag trodde inte att någon skulle höra av sig över huvud taget. Att någon skulle vilja ha en äldre katt kändes lite otroligt, och så ringde en och sa att åldern har väl ingen betydelse..!

Det är så hemskt att höra om katter (och hundar mm förstås) som blivit misshandlade av sina ägare.. jag blir så f-bannad. Hur kan man göra sina djur illa, eller bara kasta bort dom?
Jag går och är illa berörd bara jag hör om elaka människor, jag önskar jag var lite mer hårdhudad ibland, men man är som man är..

Min karl brukar ibland undra om jag är riktigt riktig jag kom hem en dag och grinade över en ekorre som jag sett ligga överkörd på vägen.. Han tyckte ju att den lider ju inte nu... men jag grinade över att den kanske hade en "fru" som nu sökte och saknade den.. hm... ja, ibland så kanske man överdramatiserar liiite..

Men min fantasi är riklig vad gäller djurs lidande, jag kan tänka mig in i de mest otäcka situationer, och överkörda katter resulterar alltid i tårar för mig. Jag kan ju lätt tänka mig in i situationen att det var min katt..

Vad gäller Hjalmar så ska vi hålla kontakten med damen som tar henne. Jag vill vara säker på att dom trivs med varandra och att Hjalmar mår bra.. mammahjärtat igen

Nåja, nu har vi varit ut och "nattat" vår hittekatt. Hon sov så gott i sin bädd, och vi berättade att imorgon har hon chans att få sova i en säng hos sin nya mamma..hehe... min karl hoppas på att få nåt gjort i garaget sen, han bor nät därute, men Hjalmar vill bara kela så han får inte en enda maska bodd.. Kelar han inte med henne får han en litet bett i handen..

Jag ska sluta tjata nu... uppdatering följer efter morgondagens ev. skräckfärd...
avsl090302 är inte uppkopplad   Svara med citat