Visa ett inlägg
Gammal 2007-05-17, 10:41   #29
sacira sacira är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 207
fint

Njöt när jag läste trådens innehåll. Tänker på mig själv(vi människor har ett inneboende behov att bolla med varandra och det ska vara så). Vet inte om jag har någonting att tillägga för allt är redan sagt eller...funderar på anden...men då blir det ju väldiga diskussioner tror jag och jag vet inte om någon har intresse att fördjupa sig i ämnet. Vad jag tycker??? Okej! Kropp, själ och ande. Anden är det vi blir fyllda av. Det är själens energi. Funderar på att det finns så många olika slags religioner där vi människor strävar efter att skaffa oss energi, meningen med livet mm. Ritualer, traditioner är det som vi ser människor utöva sin religion med. Behöver vi bekräftelse av varandra? Är det också inbyggd? En sak är säkert och det är att vi behöver varandra. Det har sysidan bekräftat. Det är givande att byta tankar även på djupare plan. Jag känner" att den positiva kraften finns här just nu. Att i bland hamna där att man har ont, det händer alla någon gång. Oftast är det väl självförvållat, men inte alltid. Vi behöver inte känna skuld om det händer för vi är bara" människor.
sacira är inte uppkopplad   Svara med citat