Visa ett inlägg
Gammal 2009-05-11, 19:26   #14
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag gillar bröd från Östras bageri i Halmstad. De är lite tyngre och kompaktare än vanliga köpebröd och de är stenugnsbakta. Jag vet inte om alla gillar dem, men jag gillar att man kan tydligt känna smaken av kryddorna som t.ex. anis.

Inte alla butiker i Göteborg har, men några har.

Fortfarande fabriksbröd, men godare i min åsikt. Ibland tycker jag inte så mycket om bröd från bageri som har stenhård skal som ger miljontals flagor och smulor överallt när man äter och man får nästan sår i gommen... Men ja alla har olika smak.

Men jag gillar inte heller smaklösa fabriksbröd.

Ta t.ex. hönökaka. Åkes äkta Hönökaka smakar mer än Pågens härmversion som smakar i princip ingenting. Men Pågens är vanligare tyvärr.

Ickefabriksbröd som jag gillar:
Jag gillar ciabatta och focaccia. Och croissant men det är ju lite på gräsen för bakverk. Även om man kan äta det som smörgås. Och klassiska engelska scones, men precis som ciabatta är det inte direkt nyttigt.

Och hemgjord filbröd efter farfars recept, mums. Äter tillsammans med smör (INTE skokrämen "margarin", yuck, ren plast) och lemon curd på!

Margarin (inkl becel, lättmargarin)... suck, förstår inte hur man kan sälja sådan hälsofarlig produkt som den... Och dessutom marknadföras som hälsosam? Men nu har jag spårat ut ganska mkt.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat