Visa ett inlägg
Gammal 2012-06-20, 17:31   #4
Safia Safia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2008
Inlägg: 109
Jag har varit kär i den här klänningen länge har inte hittat nån vanlig brudklänning som jag riktigt gillar. Men vi får se om jag vågar ha en kort klänning (skulle nog blir för mycket av det goda som hellång) OCH en klänning som inte är helvit (vill ha den grön så som den på bilderna).

Jo visst kunde dukar från loppis också funka. Och möjligen tänkte jag delvis även använda sådana. Men jag vill nog att alla är virkade i samma eller liknande garn så att det blir enhetligt. Och det skulle kanske vara hela nöjet med klänningen just att virka alla delar själv.

Tänker mest att det är så många dukar så att det blir väldigt tungt. Men får välja ett tunt garn och virka sådana dukar som är "luftiga".

Det är mest projektet att sy klänningen under som jag är mest rädd för. Hur syr jag bäst en klänning som säkert hålls uppe? Finns inget värre än toppar/klänningar som åker ner. Jag skulle nog kalla mig nybörjare då det gäller att sy festklänningar, så utmaning visst! Har en syster och mamma som säkert kan hjälpa till en del dock.
Safia är inte uppkopplad   Svara med citat