Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-12, 15:45   #4
Fiffi_S Fiffi_S är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 320
Tack för era tips!

Tror jag ska satsa på någon slags "reakorg" jag med. Dit kan jag ju lägga alla möjliga saker som blivit över från tidigare år. Nu är det ju så länge sedan man sytt grejorna att arbetet och materialkostnaderna sedan länge är "preskriberade" så varenda liten slant man får ur en reakorg är ju bara hemåt...

Jag tror också, precis som pia skrev, att det väl nog beror väldigt mycket på var man är, vilka saker som går åt alltså. Men jag ska lägga era tips bakom örat!

Synd då det ska vara så att folk tycker att allting är så himla dyrt, även då man har väldigt skäliga/låga priser! Som att de inte vill förstå att ett hantverk faktiskt tagit tid att göra, så man kan ju inte riktigt ha samma prissättning som billiga, importerade saker från typ Kina.
Verkar också vara ett konstigt, och tyvärr vanlit förekommande fenomen, det att folk inte går på marknad för att köpa nåt... De kommer bara för att titta runt lite och kanske i värsta fall stjäla idéer!
En gång då jag var på marknad med min syster kom en (snorkig) dam fram till vårt bord och tittade. Hennes dotter fingrade på nån sak och frågade av mamman om de inte kunde köpa den, då den var så fin. "Nä, verkligen inte. Vi åker hem och gör egna saker" sa hon, varefter hon helt fräckt kläcker ur sig "Hur gör man en sånhär?" till min syster! Som att vi skulle stå där och dela ut gratis sybeskrivningar så att hon kan gå hem och göra egna grejor. Tror t.o.m. hon frågade om hon fick fota våra saker för det ändamålet!
Fiffi_S är inte uppkopplad   Svara med citat