Ämne: Märkesfusk?
Visa ett inlägg
Gammal 2007-10-06, 08:46   #5
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Kvalitét skiljer ju sig, och det kanske också innebär att maskinen skiljer sig såpass från det man är van vid med tidigare maskiner från märket. T.ex. att man inte kan ha samma spolar.

Jag förstår att man vil erbjuda billigare maskiner, men jag tycker fortfarande det är fusk att säga svensk design, eller att det är rätt märke.. Det vore bättre om det stod t.ex. "Gjord för Husqvarna av Janome" så vet man att det inte är gjord i Sverige, t.ex.

Och ibland kanske man inte har möjlighet att testa maskin innan köp och man kanske köper av samma märke man är van vid för att man "litar" på märket och sen visar det sig vara en helt annan maskin...

Jo, nu på sista tiden är pfaff och singer uppköpt av husqvarna.

Det verkar som alla maskiner nu blir till ett, kanske 2-3 fabriker som gör alla maskiner och sätter olika märken på dem.... Och säljer för olika priser.... Lite knepigt när man som kund prackas på en dyrare maskin när man lika gärna kan köpa en billigare märke när det egentligen är samma maskin inuti...

Jag är personligen nyfiken på Janome nu, lika bra man tar och köper från de som faktiskt gör maskinerna och inte via någon "mellanhand". Vill så gärna ha Memory Craft 4900.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat