Visa ett inlägg
Gammal 2010-01-26, 15:04   #34
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Nu har jag satt ihop förslag till riktlinjerna för våran RR.
Läs och se om jag har glömt något eller om något ska ändras innan vi sätter igång. Rae
---------------------------------

Crazy Quilt Block Round Robin Riktlinjer / Förslag


Block tema: Vår Block tyger: Valfri.

Block storlek:
Valfri Crazy Quilt (CQ) block storlek (Jag brukar använda en 12" / ca 30 cm block). Det ska finnas minst 10 patches/sömmar (minst en av varje för varje deltagare). Gärna fler så att även de som syr sist på ditt block har lite valmöjligheter.

Sömnadsteknik:
Själva CQ-blocket : Vilken teknik som helst. (Paper piecing, applikation, fritt val.)

Dekorationer/Handsömnad: Du kan använda vilka dekorativa broderisömmar och eller vilka - pärlor, spetsar motiv, trådar, band, färdiga blommor som du vill ... vad som helst går. (Obs, ej klister.)

Innan du skickar iväg ditt block:

Dekorera: Dekorera en söm och en patch innan du skickar iväg ditt block första gången.

Signera: Skriv ditt namn, adress och e-postadress på baksidan av ditt block.

Anteckningsbok:
Lägg med en litet anteckningsbok (bara några små blad räcker – ej för tung) där varje deltagare kan kommentera/skriva upp vad de gjort på -ditt block (dvs. vilka stygn/ tråd / band används).

Posta:
Lägg ditt CQ-block och anteckningsbok i en plastpåse (gärna en med ”återslutning”) för att hjälpa skydda ditt arbete. Lägg den sedan i ett kuvert och posta (var noga med vikt/antal frimärken) till nästa person på Rotationslistan. (se separat lista).

När du har postat ett CQ-block:
Skriv på Sysidan vems CQ-block du har skickat iväg.

När du har fått ett CQ-block:
Skriv på Sysidan vems block du har mottagit.
Dekorera en söm och en patch på det.
Skriv några rader i ägarens lilla anteckningsbok .
Gör i ordning och posta den till nästa person på Rotationslistan.
Skriv på Sysidan vems block du har skickat iväg.

OBS! Tidsgränser:

Blocket bör vara iväg skickat till nästa person på rotationslistan inom två veckor.
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat