Visa ett inlägg
Gammal 2011-09-10, 21:57   #8
Fruhilde Fruhilde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2010
Inlägg: 120
Jag har än så länge bara haft en overlock. En Brother 3034D som jag ägt i snart ett år.
Den är bra som nybörjarmaskin men har sina begränsningar. Syr man i mer vanliga material avsedda för vanlig klädsömnad så är den bra. syr man däremot i tätvävda tyger och en del täta och tjocka tyger så orkar den inte riktigt igenom. Jag syr en del i möbeltyger och just nu i mikrofiberfrotte tillsammans med fleece och för att sy ihop de materialen krävs lite påhittighet. Vet inte hur många maskiner som klarar dessa material dock, Jeanstyg går säkert bra så länge det är två lager, men ska man sy över redan sydda sömmar gissar jag att man får problem.

bortsett från ovan skrivda klagomål så är den väldigt lätt att trä och lätt att komma igång med, lätt att ställa in m.m. Har många gånger fått tipset att snabbträ maskinen genom att knyta in nya tråden och dra igenom trädningen men jag gör det faktiskt lika snabbt när man trär tråden som vanligt.

Funderar du på den så rekommenderar jag nog ändå att köpa via England. Den är isåfall riktigt billig och skulle du eventuellt behöva betala frakt för att reklamera, eller välja att laga i Sverige så kommer du ändå inte upp i samma summa som om du köper i butik i Sverige. Tillräckligt billig också isåfall för att man ska kunna byta upp sig om man skulle ha behov i framtiden
Fruhilde är inte uppkopplad   Svara med citat