Visa ett inlägg
Gammal 2007-08-03, 13:05   #9
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 724
Jag skulle kunna acceptera försäljning av egna alster om det sköttes på ett professionellt sätt, i ett forum framtaget för det ändamålet. Risken är ju att sysidan som nu är ett ställe där man utbyter kunskap, istället blir en försäljningsplats om man börjar med försäljning här. Vi kan ju jämföra med helgon.net, som också har forum för försäljning, men där tonvikten fortfarande ligger på forumsdiskussionen eftersom försäljningen är så liten i förhållande till forumet. På ett litet forum som sysidan är det ju risk att tonvikten förskjuts.

Att sköta diskussion av beställning av till exempel broderier privat är inte att smussla, det är att sköta någonting diskret för allas bästa. Jag vill inte behöva bläddra igenom massor med annonser angående "jag stickar dina strumpor", utan jag letar hellre upp lämplig arbetstagare själv om jag behöver stickade strumpor. Vill man ändå sälja sina alster finns ebay eller tradera, sidor där man har en viss säkerhet bakom sig som köpare/säljare.

Hur är det dubbelmoral att sköta det privat? Förklara gärna, jag måste ha missat något.
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat