Visa ett inlägg
Gammal 2005-10-08, 17:01   #5
Hellebelle Hellebelle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 350
Hm, jag tittade på hur dom gjort med dom 3 olika storlekarna när dom öket till en större storlek och då hade dom ökat i hela sidan och i bensömmen mellan benen lite grann och grenen är ju såklart nån cm längre. Men om det nu är så att hon har den där kulan. Ska man inte rita mf som en kula och sen svänga av in till stussen? För det är ju den som behöver mest utrymme och ev. lite grann i sidorna upptill vid höft och midja.

Jag förstod inte riktigt det där med att klippa isär mb? Eller aha, i mitten på bakstycket och sen dra isär aha. Ungefär samma sak som när man ökar höjden eller minksar höjden i midjan på byxorna? Brukar ju vara en viss linje man ska gå efter då där man ska minska eller öka. Ska jag bara klippa upp från midjan ner till stussen då och sedan dra isär mönstret tills det blir rätt vidd? Drar jag isär den då ca 13,5cm på framstycket som är hälften av 27cm? Eller blir det 13,5cm / 2 på fram och likadant på bakstycket?

Jo, det ökas....hm jag trodde jag räknat rätt. Hm, framstycket sida ökas dubbelt och baksidans sida ökas dubbelt och sen ökas mf dubbelt och mb dubbelt? Var det rätt? Då blir det alltså 3,375cm som ska ökas i varje del för att midjan ska kunna ökas med 27cm. tex. 3,375 sida fram, 3,375 sida bak, 3,375 mb, 3,375 mf.
Men kan man undvika att öka mf? Eller blir det jätteskumt för hennes mage som vill få plats?

Mvh Helen

Senast redigerad av Hellebelle den 2005-10-08 klockan 17:31.
Hellebelle är inte uppkopplad   Svara med citat