Visa ett inlägg
Gammal 2013-03-05, 10:15   #15
marie.s.g marie.s.g är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 596
Det är naturligtvis inte något måste men med ett löst tyg som det brukar vara ger det extra stadga. I det här fallet har Claire S som designat mönstret även föreslagit att man gör inprovning genom att dra ihop och sedan krympa modetyget med ånga, Det fungerar inte om det inte är quiltat.
Chanel-jackorna är mycket handsömnad för att just få den där couture-kvaliteten. Ja det tar tid
Vill du ha min pdf med Ann R's bilder och beskrivningar (engelska) så kan du lägga din epostadress i min gästbok så raderar jag bort det sedan så inte din epostadress ligger här och skvalpar i forumet. PDF-filen är på knappt 11 Mb och det tar väl de flesta eposttjänster numera som en bilaga. Det är väldigt tydliga bilder och bra kommentarer som AR har gjort.
Claire Schaeffer har som rekommendation att man ska ta ett kvalificerat projekt och arbeta med när man är "nybörjare" för det lär man sig mest av, men vara beredd på att det kommer att ta en hel del arbete. Det verkar som om du är inne på den vägen. Ta den där extra tiden att göra enligt anvisningen och du kommer knappast att ångra dig sedan. Var beredd att göra om tills det blir bra. Annars finns det flera BurdaStyle mönster som gör Chanel-stil jackor men det är ett mycket enklare konstruktionsjobb i grunden. Lycka till!
marie.s.g är inte uppkopplad   Svara med citat