Visa ett inlägg
Gammal 2014-10-14, 12:44   #23
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Nu har jag pratat med Kurt-Axel och han säger att det inte går att köra d-card reader/writer med Windows 7, den är för gammal. Det man kan göra är att skaffa en gammal dator och köra enbart XP och broderiprogrammet iden tillsammans med kortläsaren.
Det är ju så jag har gjort men den datorn har ju avlidit om jag nu inte lyckas få igång den med ominstallation när jag nu hittar igen CD-skivorna!
Han rek att man säljer maskinen med alla tillbehör på blocket (om man nu vill uppdatera sig med nyare maskin). Broderienheten passar inte på någon annan maskin, men jag har för mig den ska passa på D1 men då är det ju disketter som gäller, lösa diskettstationer finns i alla fall att köpa.
Huskvarna har de senaste åren haft mycket garantifel enl Kurt-Axel och han rek Janome, (Memory Craft 9900 bl a, den är med på Hela Sverige syr i kväll så det ska jag kolla in). Den har USB-minne och kostar runt 24 000 kr. Den ska dessutom gå tystare än Huskvarnas, min D2 säger "klonk" för varje nålnedslag så jag är rädd den ska gå sönder.
Så nu är väl valen: få liv i min gamla dator, köpa en ny urgammal dator med XP, ny symaskin eller sluta brodera.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat