Visa ett inlägg
Gammal 2007-03-22, 18:20   #8
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Bernina Deco 330 och Janome 300 kom för några år sedan och ersätts nu av Bernina 340 och Janome 350..

Möjligen avses med "kort" ett "Artista Personal card", som EVENTUELLT kan användas direkt i PCM1A uttag på laptop. Detta får säljaren svara på.

Priset är lik förbaskat för högt med ett par tusen minst, eftersom man får en HELT NY LIKADAN maskin för 10000!!

Spelar ingen roll vad den kostade när personen köpte den, priserna har gått ner!

Bernina Deco 330 ersätts av 340. Skillnaden mellan dem är att 340 har trådklipp, USB-anslutning och något mer (färgskärm?).

Garantin följer i allmänhet INTE emd maskinen. Jag har själv en begagnad Bernina-maskin (Artista) och det står mycket tydligt i mitt garantiavtal att garantin INTE följer med maskinen, utan bara gäller första ägaren (detta med anledning av att säljare "alltid" säger attd et är si och så många år kvar på garantin).

De inbyggda mönstren i maskinerna är ofta rätt ointressanta. Jag har då aldrig använt de, utom några Nalle Puh in en liten Brother-maskin.

Mitt intryck är att säljaren vet väldigt lite, och eftersom du själv är helt ny på detta skulle jag avråda om inte priset dras ner REJÄLT!!!

Här kan du se att ett helt ny Janome 300 kostar 9995:- http://www.pastellen.se/pastellen/De...asp?CatID=1321

Senast redigerad av Avslutat medlemskap den 2007-03-22 klockan 18:22.
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat