Visa ett inlägg
Gammal 2007-02-17, 16:33   #62
Alice Alice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
Herregud vilka människor det finns. Förstår att hon förstörde din dag men du ska då inte ha dåligt samvete eller nåt för är det någon som tagit ansvar så är det väl du och din man som skötte Hjalmar och såg till att hon fick ett bra hem. Mina föräldrar råkade ut för en sån där dam också när dom övertog en hund. Hon sökte upp dom och undrade om dom skulle kunna tänka sig att överta hennes hund för hon var sjuk och skulle ligga mycket på sjukhus och skulle inte längre kunna ta ansvar för en hund. Så efter lite övervägande föll dom till föga och övertog hunden, men då satte helvetet igång med telefonterror, förföljning och smutskastning. Det gick så långt att mina föräldrar fick lov att polisanmäla henne och då visade det sig, precis som i ditt fall, att det var inte första gången och hon var polisanmäld tidigare för liknande saker. Det här var ju också en äldre dam, men det måste ju vara nåt psykiskt fel på dom när dom beter sig på det viset. Tack och lov, om man får säga så, dog tanten så det blev lugnt igen.

Förstår om du mår dåligt efter det här men jag hoppas att du kan lägga det bakom dig och att du får vara ifred nu. Hjalmar är ju hennes ansvar och skulle du ha ställt upp nu så skulle kraven bara ha fortsatt, så det var nog lika bra att du inte kunde ställa upp.

Må så gott nu!
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat