Visa ett inlägg
Gammal 2014-07-28, 21:18   #2
zorloni zorloni är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2014
Inlägg: 104
Citat:
Yoda skrev: Visa inlägg
Jag skulle vilja be om tips på leverantörer av sidentyg främst i utlandet, t.ex. Indien.

Jag har mönster/motiv som jag skulle vilja få vävt (brokat/brocade) och har massor med frågor om vad som är möjligt.
Det oftast lättare att handla med kinesiska företag. Alibaba.com är en bra site om man vill hitta företag att göra affärer med. Oftast får man styra upp frakten själv, och du måste nästan alltid ha firma för att fixa frakt (och tullklarering om du inte vill göra det själv). Och ska du ha vävda varor bör du vara inställd på minimiorder är (oftast) rejält mycket, bara tiden att sätta upp varpen räknas i dagar för ett sidentyg till t.ex. slipsar. Dessutom, har du ingen erfarenhet av textildesign kan du räkna med att du får pröjsa rätt mycket pengar för att de ska tolka dina mönsterinstruktioner (solvnotan för brokad och jaquard är rätt enorm beroende på hur stor rapport du tänkte ha). Det beror lite på hur nogräknad du är. Vissa väverier har sjukt avancerade digitala brokadvävstolar, då kan ställkostnaden bli lägre.

Allt går men det kostar. och tar tid. och energi.
zorloni är inte uppkopplad   Svara med citat