Visa ett inlägg
Gammal 2012-03-12, 20:50   #4
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Det som jag tycker är knepigt med att beställa online är att jag vill alltid matcha till tyg. Visst kan man skicka tyg via post, men då blir det längre tid och så frimärken.. haha
Kanske om Bibbi har t.ex. färg"solfjäder" från Pantone eller NCS och man kan ge koden.

Jag har köpt Pantone från secondhand, visst utgånget datum men man kan nog få rätt bra ändå. Önskar att fler onlinebutiker/säljare har pantone som referens det skulle underlätta så mycket.

Lokalt så är det mest dyra tråd som gäller. Eller dålig kvalité. Stoff&stils rullar ser misstänkt lika ut som de värdelösa rullar jag fick gratis från SMD och de är värdelösa på min huvudsymaskin, av någon anledning blir det supertrögt och hårt och i min overlockmaskin brister de för lätt. Så eftersom det ser misstänkt lika ut på S&S så vågar jag inte chansa. Förr hade Panduro några Dor-tak i grundfärger men det verkar de ha slutat med, synd. Visst sålde de det dyrare än hos Bibbi men det var bra att börja med och sedan har färgkoden för påfyllning.

Svart, rött och vitt köper jag utan problem från Bibbi, inga problem där, jag smällde till och köpte 4 skitstora koner vit för min overlockmaskin och det är fortfarande mkt tråd kvar.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat