Visa ett inlägg
Gammal 2013-03-02, 23:17   #1
Perkla Perkla är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2013
Inlägg: 9
Husqvarna 2000 endast rak söm

Jag har två Husqvarna 2000, en grön modell äldre och en vit modell 70 tal kanske, den gröna har vridreglaget som är på framsidan längst upp till vänster fastnat på totalt.. vet ej vad som är fel på den eller hur det kan ha fastnat..

Nu till saken, den vita är den jag tänkt använda nu när jag ska sy mig ett par jeans för första gången, den funkar på raksöm men när jag bytte den där ratten som sitter på baksidan så hände nåt och den svarta plastringen med tre små hål i som ska greppa ratten man sätter in där.. den gick sönder så nu funkar endast rak söm..

Nån som har nån idé om hur jag kan laga nån av dessa maskiner, jag vet att Husqvarna 2000 är riktigt bra maskiner när dom funkar.

Innan jag bytte den där ratten på baksidan så var den enda sick sack jag fick till en som sick sackar typ 5 gånger och sen kör den några gånger nästan rak och sen sicksackar den 5 gånger igen o så håller den på.. irriterande när jag bara ville ha vanlig sick sack..

Behöver hjälp av nån vänlig själv innan jag tar beslutet att köpa en ny symaskin.. en digital Pfaff lockar mycket.. men kostar lite mycket kanske.
Perkla är inte uppkopplad   Svara med citat