Visa ett inlägg
Gammal 2008-12-01, 08:47   #66
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
Håller med Tua om det här med allt onaturligt som vi stoppar i oss...jag kom över ett exemplar av "den hemlige kocken" av Mats-Eric Nilsson. Ingen rolig läsning, faktiskt. Skrämmande och tankeväckande.
Vad jag ibland kan tycka märkligt är att det fortsätter tillsättas tillsatser - opinionen mot tycks inte vara stark nog,eller? Eller handlar det om stora ekonomiska intressen som styr?

Sen kan ju en ketchuptillverkare skryta med inget tilllsatt socker när det ändå är artificiellt sötningsmedel i flaskan istället. Som är värre...och vi går på det...

Vi köper gräddlightprodukter med tillsatser, istället för att dryga ut den äkta grädden med mjölk eller vatten...för vi vet inte att det går lika bra....

Och vi blir fetare och fetare...ju fler lightprodukter som kommer...och vi reagerar inte på det?

Jag har ju den stora turen att kunna laga mat, jag vet att alla inte tycker det är så kul, barnfamiljer är stressade, färdigmat är snabbast osv. Tror ändå att vi lurar oss när vi inte låter maten ta den tid den ska ta! Och all mat behöver inte ta tid!

Jag tror på en blandkost, grönsaker, kött och fisk, men vill gärna äta naturlig mat. Och jag äter gärna vegetarisk mat och lagar det själv också. Men en lagom blodig biff...mmm...:-) /M
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat