Visa ett inlägg
Gammal 2009-12-03, 10:11   #52
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Det beror så mycket på vad maskinen ska användas till.

För vanlig sömnad behövs inte mängder av olika sömmar, det som används mest är raksöm, sicksack, kanske nån elastisk men du funderade väl på en overlock oxå så då spelar ju inte den sömmen nån större roll.
Vad jag kan se så har innovisen alla de sömmar man behöver för vanlig sömnad, hushåll och kläder typ.

Däremot är det kul med andra sömmar oxå, dekorationsömmar tex men jag vet själv att det inte används allt för ofta.

Tester i all ära men har man inte läst testet och sett vilka masiner som jämförs, då är det svårt att veta hur mycket man ska lita på det.

2020 är ingen dålig maskin men 10a är starkare och klarar tjockare tyger, tex jeans i flera lager.
En svagare maskin stoppar och tjärvar när tyget blir för tjockt.

Jag hade valt innovisen just för att den är starkare, jag syr en del kläder men oxå gardiner och lite annat till hemmet, hatar maskiner som står och tuggar så fort man ska sy över en tjockare fåll, är så irriterande. Min innovis klara det galant.

Vet inte om du har fått svar från SMD än men vad jag förstått på andra i forumet så kommer dom inte att leverera janome lägre till Sverige. Tänkte på din overlocks fundering.

Hoppas du får ordning på beställningen och lycka till.
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat