Visa ett inlägg
Gammal 2009-03-22, 21:48   #11
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 447
Citat:
mussetis skrev: Visa inlägg
vad mysko..jag har alltid trott att man ska kunna dra in rätt mkt luft när man mäter..men så har jag heller aldrig fattat varför bandet måste sitta så tajt. menar för bh alltså.
då harjag 73-74 underbyst..men jag känner mig helt kvävd i 70-band så 75 är nog bäst.
Jo fast BH:n ska knäppas i yttersta hyskorna när man köper BH:n eftersom den i regel töjer sig, d.v.s. materialet i BH-bandet ger efter ett ett antal gångers användning. Ska man hårddra så är det underbandet i BH:n som håller bysten och inte axelbanden, därför ska bandet sitta tajt.
Jag har märkt att axelbandslösa BH:ar är i regel tajtare i bandet än en vanlig BH med samma omkrets i bandet. Kan det bero på att tillverkaren försöker kompensera för att många köper för stor omkrets???

Rent praktiskt har det faktiskt aldrig funkat för mig att ha den vidd som måttbandet och butikernas rekommendationer visar. Lite osäker men jag visar nog 90 cm på måttbandet (hållt ganska tajt) men oftast är 85 för stort och jag behöver ibland gå ned till 80.
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat