Visa ett inlägg
Gammal 2013-12-04, 14:21   #7
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Walkingfoten, dyr inköp, är helt underbar gör att du får overmatning, jättebra när du syr i tyger som vill töja sig, eller när du syr ihop olika material. Syr du långa sömmar så drar dom inte sig. Jag kan inte leva utan min walkingfot.
Sedan gillar jag mycket 1/4inchfoten inte bara till att sy ihop lappar till lapptäcken utan helt underbar när man ska sy raka stickningar. Det finns både med kantblad och utan.
Sedan finns det en Ditch Quilting Foot (jag vet inte vad den heter på svenska) du syr i diket, det vill säga att du syr in utpressad söm. Användbar till quitning, men jättebra sy fast kantband sista sömmen. Kan du flytta nålen på din symaskin är den helt underbar att göra raka stickningar med.
Osynligt blixtlåsfot gör att du kan sätta osynliga blixtlås enkelt.

Sedan finns det massor av andra kul pressarfötter, att ha pressarfötter som passar det man ska göra underlättar mycket. Rätt pressarfot gör minst 80 procent av jobbet och det blir enkelt att lyckas med sånt som är svårt att få till.
Nya pressarfötter är det bästa sättet att uppgardera sin symaskinspark.

Pressarfötter till bra pris hittar du hos ebay. Dom är mycket billigare i USA och även England.
Jag har handla mycket från dafent på ebay, du kan också handla direkt http://www.gonesewing.com/servlet/StoreFront. Mycket trevliga och servismind.
Kolla också Gur och SMD i england. Pressarfötter tar oftast lite längre tid att skicka än symaskiner.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat