Visa ett inlägg
Gammal 2012-01-05, 07:58   #29
Fontaine Fontaine är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2011
Inlägg: 19
Tack för alla bra svar. Det är egentligen mer täcksöm än overlock jag är intresserad av. Har en Pfaff Expression 4.0 som är jättebra - MEN det med tvillingnål fungerar inte alls. Har provat allt, 4.0, 2.5, stretchtvillingnål, olika trådspänningar. Har även tvillingnålprogram, har fått olika experter att prova, men det blir ändå "buckligt", alltså det korvar sig mellan sömmarna. Syr mycket i jersey och det är superfrustrerande att göra fint mönster, sy allt, allt ser bra ut - men så misslyckas med kanterna så att plagget ändå inte kan användas. Har provat alla sätt att få fina kanter och det går bara inte. Därför behöver jag täcksom och tänkte då att jag lika gärna kunde ha en kombi. Har falsk overlock på min Pfaff och det funkar, men blir såklart inte lika bra, och tar lång tid. Vill så gärna koncentrera mig om att göra mönster och sy, men just nu blir jag gråhårig av att sprätta kanter... Därför känns det förnuftigt att investera i en bra maskin som både kan overlocka och sy perfekta kanter så jag kan hoppa ut ur sprätthelvetet
Fontaine är inte uppkopplad   Svara med citat