Visa ett inlägg
Gammal 2009-04-03, 19:50   #7
Syofta Syofta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 714
Smile Nöjd

Mitt absolut bästa råd är att hitta en riktigt bra och seriös återförsäljare, där du får hjälp när du behöver!

Jag har aldrig haft några problem med mina sy-och broderimaskiner. De är Husqvarna båda två, Rose och Designer 1. De syr som smör båda två.
Du har ju redan fått tips här om Topaz. Det finns flera Topaz- modeller. Det är väldigt kul med maskinbroderi! Det finns även nästan nya begagnade broderimaskiner, för en del byter upp sig(precis som lyxbilar!).
För ca 15 000 som du kan tänka dig att betala kan du få en bra maskin. Kom ihåg att köpa tillbehör samtidigt, det blir roligare sömnad då, det kan vara olika småsaker.

Tänk på att du kan få rabatt på Syfestivalen! Hos de SERIÖSA(min åsikt!) försäljarna måste du inte ta med maskinen därifrån, utan kan om du vill, uppsöka butiken veckan efter och i lugn och ro provsy en gång till och prata/fråga, och ändå få mässpriset.
På Syfestivalen kan du få provsy ordentligt på flera ställen och få svar på dina frågor.
Där träffar jag alltid min "hovleverantör". Hon borde kunna råda dig, för det är hon väldigt bra på både före och efter(det jag uppskattar mest!) köpet.
Kolla också om det ingår gratis sykurs i köpet, för det bör det vara tycker jag.
Syofta är inte uppkopplad   Svara med citat