Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-24, 17:19   #35
FannyN FannyN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 207
Det är väl så att jag inte sett det du beskriver. Från min horisont så syr alla väldigt lika saker och sedan blir det tjaffs om att det är ens egen design. Det känns så trist bara. Jag tycker bara att vi ska vara hjälpsamma och generösa. Det är ju så för det mesta och det är ju inte alltid som det dyker upp helt unika saker men när det händer tycker jag att den som gör det ska skydda det! Din grisbyxa till exempel som är så unik och häftig skulle jag vara beredd att betala mycket för till skillnad mot molnkläderna.
Det finns ju ytterligare aspekter i det här som gör det svårt. Ofta kan man läsa mellan raderna att tjejer syr för att dryga ut en ganska liten kassa. Jag tycker då att det är så bra och angeläget att de får betalt att jag kanske inte alltid funderar på vem som var först med ideen. Det är viktigt att vi i stort stöttar varandra så vi utvecklas inom sömnad. Vi möts ju här för att vi älskar samma sak och då ska vi vara snälla ur många olika pespektiv. Jag förstår hur du tänker och du har vidgat mina vyer!
FannyN är inte uppkopplad   Svara med citat