Visa ett inlägg
Gammal 2013-03-04, 15:12   #5
Joppen Joppen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2012
Inlägg: 164
Citat:
Perkla skrev: Visa inlägg
Jag har två Husqvarna 2000, en grön modell äldre och en vit modell 70 tal kanske, den gröna har vridreglaget som är på framsidan längst upp till vänster fastnat på totalt.. vet ej vad som är fel på den eller hur det kan ha fastnat..

Nu till saken, den vita är den jag tänkt använda nu när jag ska sy mig ett par jeans för första gången, den funkar på raksöm men när jag bytte den där ratten som sitter på baksidan så hände nåt och den svarta plastringen med tre små hål i som ska greppa ratten man sätter in där.. den gick sönder så nu funkar endast rak söm..

Nån som har nån idé om hur jag kan laga nån av dessa maskiner, jag vet att Husqvarna 2000 är riktigt bra maskiner när dom funkar.

Innan jag bytte den där ratten på baksidan så var den enda sick sack jag fick till en som sick sackar typ 5 gånger och sen kör den några gånger nästan rak och sen sicksackar den 5 gånger igen o så håller den på.. irriterande när jag bara ville ha vanlig sick sack..
.
Om jag förstår dig rätt så är det kamdrevet som måste bytas. Det var troligen trasigt redan när sicksacken inte fungerade. Det är den svarta bakelitkammen som styr nålrörelsen i sida. Sitter den inte fast kan nålrörelsen leva sitt eget liv.
Det är samma typ av kamdrev på dina båda 2000- modeller.
Du kan kanske ha tur och ha ett helt drev i den ena maskinen. I så fall är det bara att byta dreven.
Ett nytt drev kostar annars från ca 400 kr och uppåt beroende på var du handlar.
Joppen är inte uppkopplad   Svara med citat