Visa ett inlägg
Gammal 2005-11-22, 13:47   #12
alexandrabrinck alexandrabrinck är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 235
Vågar inte berätta om årets julklappar eftersom en del av mina familjemedlemmar brukar titta in på Sysidan...

Några tips på presenter åt män:

Arbetsförkläde - gav min morfar ett förra julen, att använda i trädgården eller verkstaden t ex. Enkelt: en stor rektangel med fickor i olika storlekar, och knytband i midjan.

Bilbältesskydd - i fleece, som man sätter runt bilbältena så de inte skaver på halsen

1:a hjälpenkudde - min bror fick en sådan här, som öppnades som en bok ungefär, och hade de viktigaste 1:a hjälpen-grejerna innuti. (Ganska pilligt... kommer aldrig att göra om det...)

slipsfodral - min sambo reser mycket i jobbet, och då är ett fodral med plats för 2-3 slipsar praktiskt

fodral till fiskespö - min bror fick ett i födelsedagspresent i somras, han fick själv bestämma ungefär hur det skulle se ut, och så sydde jag det åt honom

Vill man bara göra någon liten sak kan man göra en liten påse med dragsko som fodral till MP3-spelare el dyl. Förresten, i senaste numret av Burda finns beskrivning på enkla inneskor att sy. Funderar på att göra något i den stilen.
alexandrabrinck är inte uppkopplad   Svara med citat