Visa ett inlägg
Gammal 2010-03-26, 16:31   #41
eleonore eleonore är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2010
Inlägg: 109
Citat:
Gumpan58 skrev: Visa inlägg
I mina öron så låter det konstigt att det
skulle vara sladden och stygnplåten. Ser
du att det är bytt sladd. Är den ny? Tänkte
om hon blandade om med någon annan maskin.
Med tanke på din problembeskrivning.

Men du, hur ofta är med jämna mellanrum?
Jag skulle nog ringa och söka den som gjort
servicen. Men det är du som skall känna dig
nöjd med den informationen som du fått.

Blev det mycket dyrt?
Är det ok om jag ber Ichigo läsa igenom
detta. Hon är duktig på symaskiner?

En gång i tiden hade jag små valkar på
fingrarna. Tur att jag inte kan sy längre.
Vad gör du för att inte bli på dåligt humör
när du är tvungen att riva upp?
Han menade nog inte att sladden och stygnplåten var orsaken till att den ballade ur förra veckan. Han bytte dem nog mest för att de ändå var i behov av det. Sladden jag hade innan var orginal och ojordad. Nu har jag en ny fin jordad sladd.

Vad som menas med "jämna mellanrum" beror nog på hur mycket och ofta man syr. Jag ska se om det inte står något i instruktionsboken om hur ofta man bör göra det. Annars får jag väl pytsa i lite när det känns som det är dags. Han har ju klarat sig i 6 år utan oljning så jag skulle tippa på att en gång i månaden är lagom.

Totalt fick jag betala 1045 kr. Grundöversynen kostar 895 kr och stygnplåten fick jag betala 150 kr extra för. Jag får väl anse att det är värt det när jag fått maskinen gratis.
Självklart får du visa detta för henne.

När jag sytt fel och måste sprätta så inser jag ju att det helt å hållet beror på att jag inte tänkt. Och det brukar bero på att jag ätit dåligt eller är trött. Jag har den dåliga ovanan att röka så jag brukar sätta mig på balkongen och ta en cigg och tänka om. Sen kör jag igen och då brukar det bli rätt
eleonore är inte uppkopplad   Svara med citat