Ämne: Äntligen!
Visa ett inlägg
Gammal 2004-10-05, 21:59   #4
Linnea Linnea är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 240
Hej!

Jag har tidigare köpt rivfleecen i symaskinsaffär men skickar nu efter från Solbrodyr eftersom det blir mycket billigare när man konsumerar mycket.
Tidigare har det bara varit min hobby, men jag har nu startat eget och designar, dvs ritar, målar och stygnsätter allt själv....underbart att få jobba med sin hobby

Jo visst är satin ett skimrande tyg (brukar använda det till festplagg), men det är också en typ av stygn som kallas för satin. Stygn som ligger sida vid sida får samma skimrande effekt. De är ofta längre än vanliga stygn.
Jag infogar ett par av mina brodyrer (se längst ned i mitt brev (inlägg), ett hjärta och ett löv som båda har satinbord, dvs långa stygn som ligger sida vid sida.

Dessa stygn har en benägenhet att dra samman tyget man broderar på och kräver därför rätt lagda understygn som stabiliserar upp brodyren. Hoppas att det var begripligt.

Kul att Du bor så nära. Min dotter skall läggas in för ny operation nästa vecka...så just nu är tiden lite knapp (skall hinna sy lite kläder anpassade till stort gips), men sedan är Du jättevälkommen att komma in om, om Du vill att jag visar lite om hur man spänner olika material i båge etc och annat knep och knåp med brodyrer...eller bara kommer inom på en kopp kaffe och prata sömnad .

må så gott!
Varma hälsningar
Linnéa
Linnea är inte uppkopplad   Svara med citat