Visa ett inlägg
Gammal 2007-08-08, 14:12   #45
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 724
Anledningen till att jag blir så upprörd är att det känns som att jag hamnar i en dålig dager för att jag läser manga och ser på anime, media som ni kritiserar väldigt starkt här. Allt som är annorlunda och ovant brukar beläggas med fördomar och jag ser väldigt många fördomar i den här tråden, riktade indirekt mot mig eftersom jag gillar manga och anime precis lika mycket som jag älskar att sy. Jag ser också väldigt många paralleller i denna diskussion till Åsa Johanssons debattinlägg "Sockersöta superhjältar i korta kjolar", en kvinna som trots sin fil lic är ett hiskeligt skrämmande exempel på fördomar mot anime/manga. Jag skulle verkligen vilja uppmuntra er till att läsa hennes debattinlägg och sedan bloggsvaren till den. Sedan får ni gärna välja sida och då kan vi diskutera vidare.

Kanske har det med att göra att vi tillhör olika generationer som ni äldre vänder er så emot lolita-fenomenet? Min generation växte/växer ju upp i ett relativt jämställt samhälle, och därför känner vi att vi kan leka mer med könsrollerna, till skillnad från en generation som har fått slåss mot cementerade könsroller för att nå en hett efterlängtad skiftning av jämställdhetsbalansen.

Senast redigerad av MadWomanInBlack den 2007-08-08 klockan 14:15.
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat