Visa ett inlägg
Gammal 2009-03-23, 11:26   #12
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
mussetis:

Anledningen till att bandet ska vara så pass tajt är dels det som ploppan säger, att tyget töjer sig, men också det att det måste vara tajt för att ge det stöd bh:n är till för. En bh där bandet är för stort gör att hela tyngden bärs upp av axlarna och bandet där bak glider upp, vilket i sin tur gör att bh:n glider ner framtill och gör att bysten ser ut att hänga mer än vad den ska göra.

Har man inte större än A/B-kupa, som dessutom är rätt fast, spelar det ingen större roll, men, så fort du kommer över det behöver du stödet.

Det kan visserligen vara så att du faktiskt kan ha en 75, men, det kan också vara så att du inte är van vid en välsittande bh eller att du enbart har provat 70 som är rätt stumma i tyget runt om. Jag rekommenderar att du tittar på:
http://www.bravissimo.com/perfectfit...a/default.aspx för att se om dina bh:ar idag sitter bra, mer än måttbandet.

Själv ligger jag på 74 utspänd, 71-72 "normalt" och 68-69 som absolut minst (med riktigt tajt måttband). Det finns ändå inte en enda chans att jag kan ha någon som helst bh i 70 i vidd... Så, måttabeller är i allmänhet inte mycket att lita på. ./
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat