Ämne: Langettsöm
Visa ett inlägg
Gammal 2020-07-30, 16:51   #17
suskal suskal är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 627
Om du nu bor så långt bort från alla intressanta ställen skulle jag först och främst kontakta dessa genom e-post och telefon och förstås kolla hemsidorna. Några har bantat ner verksamheten ordentligt på grund av pandemin. Många ställen som håller öppet har infört tidsbeställning för att kunna hålla rekommenderade avstånd mellan människorna.

Den länk jag gav dig ovan leder till Jukis svenska generalagent, som har öppet igen efter semestern. Det är ett familjeföretag liksom japanska Juki. Henry har jobbat med industrimaskiner i väldigt många år och dottern Marie sköter hemsymaskinerna och datahanteringen, båda reparerar också vid behov. Det finns även symaskinstekniker där. Både Henry och Marie kan säkert upplysa dig om vilken typ av maskin du behöver (jag gissar på någon typ av knapphålsmaskin). Då blir det lättare att hitta rätt i djungeln.

Om du tar dig till Gumpan58 och gillar hennes OL ska du veta att du inte behöver betala Bernina-pris för den. Den är tillverkad av japanska Juki och säljs nu under ett Juki-namn till ett lägre pris. Fin kvalitet, tyst gång och driftsäkra maskiner vill man ju ha.
suskal är inte uppkopplad   Svara med citat