Visa ett inlägg
Gammal 2009-04-06, 17:12   #37
Syofta Syofta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 714
Talking Trivs alltid på Syfestivalen

Jag var där på söndagen. Gillar själva lokalen i Kista mycket bättre än den i Sollentuna, det är högre i tak och bättre luft (med undantag för våffelhörnan som var osig) och golvet är mycket bättre att gå på, man får inte ont i fötterna!
Jag saknade också "långa bordet", synd att höra att de gått i pension. Saknar också visningarna. Det fanns en liten utställning med historiska kläder som var fin, fler utställningar!
Det var som flera redan sagt färre tygförsäljare med undantag för quilttyger som det var massor av. Läckra som godis är alla dessa fina tyger att titta på.
Jag stör mig inte på scrap-grejor, trots att jag är helt ointresserad av det. Det är väl också ett slags handarbete, men det fanns KLOCKOR att köpa! Störde mig hemskt! Jag betalar inte inträde för att träffa "knallar"!
Underbara garnförsäljare, jag blev helt lyrisk av att se mitt favoritgarn från Wåhlstedts för första gången på mässan.
Det som var JÄTTEBRA var alla workshops, kul blandning av många saker att prova på. Trevliga möten får man där.
Jag kommer nästa gång också för alla prova-på-saker!
För ca 10 år sedan köpte jag ett jättelyxigt handsnickrat trådrulleställs-skåp på Syfestivalen, jag har saknat trägrejor där sedan dess, har någon annan det också?
Syofta är inte uppkopplad   Svara med citat