Visa ett inlägg
Gammal 2009-11-25, 13:16   #64
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
Nu när den här tråden äntligen börjar ljusna så ska jag krångla till det lite till....kanske.....

För 3 år sedan råkade jag ut för följande: Köpte fleece med disneytryck och gjorde små filtar ämnade för bl.a. små hundar. Skulle sälja dessa på en hundutställning. På första utställningsdagen kommer en herre i grannmontern över till mig och berättar att han har agenturen i Sverige för att sälja djurtillbehör med Disney på. Han var jättetrevlig och hade massor med information och var inte intresserad av att på något sätt sätta käppar i hjulet för mig. Jag blev glad för detta men tyckte det kändes lite läskigt och fick mig en rejäl funderare.

Fleecen var köpt i en svensk tygaffär men jag kollade ändå upp lite grann kring detta. Kontaktade tyggrossisten som sa att "det brukar slinka med en och annan rulle olicensierad tryckt fleece med en importsändning enfärgad fleece. Sånt händer titt som tätt...".

Vad jag menar är att det finns många sidor på samma mynt och det är jättesvårt att bli 100% säker.... "Jättarna" i olika branscher vet att dom kommer långt med sina skrämskott, därmed inte sagt att dom har rätt. Oavsett stort eller litet företag så har alla samma problem att jaga otillåten tillverkning/användning och det är många gånger djungelns lag som gäller.

Mitt råd till alla som vill sy och sälja saker är att testa litegrann först för att se vad som händer - men avstå inte!! Livet är fullt av outforskade möjligheter

LYCKA TILL!!!!
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat