Visa ett inlägg
Gammal 2013-08-14, 20:13   #11
SyEmma SyEmma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2013
Inlägg: 78
Citat:
kanvas skrev: Visa inlägg
Nej. Det blir bara mer jobb med sömtätning. Det spelar inte så stor roll hur många sömmar det är, om man fått in snitsen med tätningstejp. Kolla t.ex. Tekniska skalkläder, mkt sömmar för cleant snitt etc, det är inga problem. Det är en sak om man ska sy en oljerock med corespunnen tråd. Men med moderna material är läckage en icke-fråga.

Och vidare var det inte meningen att låta nedlåtande, ville bara belysa problemen med att handla som företag i liten skala.
Okej, ja jag uppskattar upplysningen trots att jag tolkade din ton lite nedlåtande Jag kan tänka mig att det är svårt att hitta något företag som säljer i liten skala.

Jag hittade dock ett tyg som ska vara vattentätt, på tyg.se. Fanns dock inte så många varianter, men jag fastnade för ett prickigt, så jag har beställt hem lite tygprover för att se om det är vad jag tänkt mig. Står att det är 100% bomull, så det borde ju vara ett tyg som andas åtminstone!

Jag hittade även något belagt tyg på Ohlssons tyger, men jag kom mig aldrig för att fråga om det skulle funka till regnkläder. Vad tror ni?
SyEmma är inte uppkopplad   Svara med citat