Visa ett inlägg
Gammal 2010-06-09, 20:07   #27
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 586
Talking vad är fram? vad är bak igen?

Citat:
Ann-Marie skrev: Visa inlägg
Men lutar du inte maskinen åt fel håll? Ska den inte luta bakåt? Eller har jag fattat fel??
vi måste fastställa vad som är bak och vad som är fram på en symaskin,
Om man sitter framför sin maskin vilket man ju då inte gör eftersom maskinen är framför och man egentligen sitter bakom maskinen? tjo kan vi röra till det lite till tro??? hahahhah man sitter ju ansikte mot ansikte med sin symaskin så framsida och baksida. hmm jag för trött!!! Snälla kan någon ta ett foto och rita dit vad som är fram och vad som är bak och vilken sida som r höjd
min hjärna gillade den turen.

för mig är bordsskivan bortom nålen bakåt och hitom nålen är framåt
så om jag lutar min maskin framåt så är alltså den delen av maskinen där alla knappar finns den sida som är lägst och baksidan som inte har några knappar och rattar är den sida som är uppe i luften.
Om man skulle tilta den så att framsidan... som jag då tror att det är är den sida som är högst så ser man inte nålen så bra och man får en mycket konstig ställning på sina armar.
eftersom jag har problem med det här med bak och fram.. så är det ju inte säkert.

här kommer en länk på en produkt som faktiskt redan finns ( det finns vissa tillverkare som redan har en tiltfunktion på någon av sina maskiner. kommer dock inte ihåg vilka.) för att kunna tilta maskinen

http://www.ergonomicadvantage.com/
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat