Visa ett inlägg
Gammal 2009-12-05, 17:14   #8
FannyN FannyN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 207
Citat:
mareri skrev: Visa inlägg
Vet ej om du kan tro på dem. Jag har helt tappat förtroendet för
märket. Man köper en maskin för tusentals kronor och så täcker
garantin nästan ingenting.

Min SE stannade ju helt och var på service i 1 månad (det skulle
ta en vecka sade återförsäljaren!!!) Maskinen är precis 1 år
gammal. När motorn brände så gjorde den ett tvärstopp så nålen
gick i stygnplåten och såg ut som en metkrok. Det blev även ett
hack i broderifoten (den är ju av plast). Trots att skadan berodde på felet fick jag betala för den. Urdåligt tycker jag.

Jag fick betala 1 704 kronor, hutlöst. Jag förlorade dessutom
massor på att jag inte kunde brodera tillräckligt till den
julmarknad jag hade inbokad. Nu får man väl bara hoppas att
den håller.

Men jag är väldigt besvkiken

Maggan i Eskilstuna
Och jag tänker som så att märket är de klarar sig på...

Jag är helt chockad över min hq affär okunnighet. Jag har i nån månad på hobbybasis läst in mer om maskinerna än de som har hq affären här i stan.

Jag är sugen på ett broderi som heter Handlook Needlework och ville kolla på det..hon visste in vad det var sen visade jag det på nätet då sa hon att jag måste köpa en garngrej för ett par hundra till..jag frågade mer vad hon menade då hittade hon efter många om och men som hängde på väggen..den kostade då 350 och det är mer än ett par hundra och den behövs inte alls. Inte ett ord om tjockare brodertråd eller nåt.
Nästa fråga är mitt bryderi med min cape i broderbågen, inte ett ord om varken fixknapp eller klisterspray inte heller kunde hon visa på ett tjockt tyg fast jag var ensam där och det stod säkert 20 maskiner på bord runt om..
Sen ville jag ha en pressarfot att sy applikationer med alltså med stort gap där fram jag har sett den i en katalog men hem kommer jag med en kantsömsfot..
I påsen låg även 2 paket med hårt underlägg som vid närmare åsyn är exakt samma men hon tyckte jag skulle testa båda..
Sen så sa jag att det är synd att infon är på vhs till vissa maskiner det borde finnas på dvd..ja det höll hon med om och när jag kommer hem ser jag att det finns i katalogen.

I min butik kan de omöjligt ha ens tittat på hq hemsidan eller i tillbehörskatalogen!!!
FannyN är inte uppkopplad   Svara med citat