Visa ett inlägg
Gammal 2019-09-14, 10:01   #3
Gruvfyllo Gruvfyllo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2019
Inlägg: 5
Gumpan58:

Tack för ett mycket bra svar. Jag har en fundering eller så är jag lite trögfattad.

"Gör en markering mitt på axeln. Markera på ärmen axelns mitt, uppe på ärmen, under ärmen"

Jag kan ta reda på var jag vill att axeln ska sluta och göra en markering där. För att göra en markering mitt på axeln, ska jag mäta upp hur långt det är från sömmen vid kragen (där axelsömmen möter) och sedan följa den hela vägen ner till där axeln slutar och ta mittenvärdet? Där den faktiskt slutar och inte där jag vill att den ska sluta.

Hur vet jag exakt var jag ska markera uppe på ärmen? Ska jag mäta den böjda delen, d.v.s. från punkten där axeln och ärmen möts (alltså vid armhålan) och se hur många centimeter den är nu och då markera på mittenvärdet?

Eller menar du att jag bara ska markera exakt där sömmarna möter varandra, d.v.s. axelns slut och där ärmen tar vid, samt sömmarna som möter varandra längst ner vid armhålan och markera där?

Om jag markerar där jag vill axeln ska sluta, måste jag då inte veta exakt var skjortan och sömmarna längst ner vid armhålan ska möta varandra? Annars blir väl armhålan väldigt mycket större, proportionellt sett, mot hur axeln tidigare var?
Gruvfyllo är inte uppkopplad   Svara med citat