Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-17, 14:06   #6
Lillstrumpan Lillstrumpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2013
Inlägg: 27
Question

Tusen tack för era råd o tips! Ni verkar verkligen ha koll på era saker! Vissa järn ni tipsar om som Stirovap o Laura star känns väldigt proffsiga men känns ändå som ett sämre alternativ för mig eftersom jag har en begränsad boyta o drar fram min strykbräda vid varje tillfälle jag använder den. Behöver därför ngt jag lätt kan sätta undan som inte tar så mkt plats.Ni nämnde att aluminiumsula är att föredra med en teflonsko att själv sätta på, men på tefals hemsida så står det bara att järnen har en självrengörande stryksula. Vad innebär det då? Är det aluminium el teflon? Jag använder i nuläget stryksko tillverkad av värmetålig vinyl till mitt ångstrykjärn. Den köpte jag billigt på Netto en gång tror jag men jag vet att den inte passar på tefals ångstationer tyvärr. Är vinyl ngt att ha enligt er? Om jag måste skaffa en ny var får man tag i sånna? Har aldrig förut sett någon i ngn affär. Känner att jag fått grepp på vad det innebär med ångtryck efter att ha läst era svar. Känns som att det räcker med 4,5 bar för mig o har därför en ny kandidat på listan nämligen Tefal Express Anti-calc (GV7250E0). Har ni några komentarer om denna? Bra att veta det ni skrev om mallanläggen med, känns som en bra idé att spara sitt gamla järn för att använda vid sånna tillfällen. Jätteroligt forum det här måste jag säga eftersom jag är helt ny här! Känns fantastiskt att man kan få ta del av varandras erfarenheter o att ha någonstans att vända sig med ev frågor o funderingar!
Lillstrumpan är inte uppkopplad   Svara med citat