Visa ett inlägg
Gammal 2004-10-18, 16:47   #5
hatte hatte är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 99
Men du, bara en söm?

Jag vill inte verka mästrande eller nåt : men man varierar den sömmen som en overlockmaskin syr genom att använda olika antal nålar, och/eller olika spänningar på de trådar man syr med.

Man kan säkert prestera en hel massa olika intressanta och användbara sömmar med den här Huskylockmodellen. Den är väl något omodern idag med sin variant med "utanpåliggande trädning", men annars tror jag att den är helt OK.

Om jag varit i dina kläder hade jag, om jag vetat att maskinen är i bra skick och om priset är rimligt satt, slagit till.

Jag kanske bör nämna att jag tillhör den kategorin här som gillar Husqvarnas maskiner, har själv bl.a en ett par månader gammal Huskylock 905 som jag tycker är kanonbra i sin enkelhet (men onödigt dyr).

Det innebär förstås att man är tvungen att hålla på lite mer än andra med t.ex inställningar och trådträdning när man har en "enkel maskin". Men vad sjutton, det tar inte många minuter, men det blir verkligen riktigt fina sömmar, och visst känns det fint att behärska sådana saker?

Ja, jag brukar meka med min bil själv också Ja! det är en gammal Volvo

Det finns andra som föredrar andra maskiner av andra anledningar. Jag kan inte uttala mig om dessa maskiner som naturligtvis också är hur bra som helst, jag har inga erfarenheter av andra overlockmaskiner än just Husqvarnas.

Lycka till med vad du än beslutar dig för! Overlocken är en fantastisk maskin när man börjat förstå sig på den!

/jonne
hatte är inte uppkopplad   Svara med citat