Ämne: Fundersam!!
Visa ett inlägg
Gammal 2007-03-18, 06:21   #6
Dockmamman Dockmamman är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 20
Problemet var nog mest att jag och min vän tovade och torkade händerna på en diskhandduk och så tog man sig en slurk kaffe och man åt nån kaka eller smörgås utan att man tvättat händerna.

Dr sa att det har som sagt ökat med sork, möss och råttor så man ska tänka på vart man förvarar ullen, nu hade vår ledare förvarat sitt ull nere i ett källarförråd och troligen har det varit djur i det.

Så att det beror nog inte på ullen för den var tvättad och köpt från ett känt företag utan det beror på vart man förvarar det, i förråd ute, källare, vinden är ställen som är väldigt benäget med ohyra.

Så som dr sade - Var försiktig med djur hud för där bygger dessa djur för där är det varmt.

Men är det så att man har tovat flera ggr och inte blivit sjuk så kan man fortsätt som man gjort tidigare, ag har tovat kanske 10ggr och blev sjuk 1 gång men jag tar inte chansen igen utan har köpt handskar.

Men bara en tankeställare på vart man förvarar ullen, en del har säkert även förvarat ullen i dessa områden i alla år tidigare och inget hänt men det är väl som förkylning alla kanske inte drabbas och man får bestämma själv jag ger bara ett råd som dr kom med eftersom det har ökat med dessa djur,sorkpesten är inget roligt att få.


Symtomer på förgiftning kan vara allt från kräkningar, svälla (samla vätska i kroppen), förrvirring, trötthet, feber mm

Hälsningar Helén
Dockmamman är inte uppkopplad   Svara med citat