Visa ett inlägg
Gammal 2011-11-27, 11:13   #17
graylingman graylingman är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 10
Såhär ser maskinen och trådspänningen ut. Hela bricksystemet vid trådspänningen ger ett "rassligt" intryck. Det verkar helt klart som att något där är trasigt eller på annat sätt felaktigt.

Jag får se hur jag gör. Det lutar nog åt att jag koncentrerar mig på Berninan i första hand så får Singern bli ett senare projekt.

Kul i alla fall att båda maskinerna verkar vara bra maskiner som kan vara värda att lägga ner lite arbete och/eller pengar på att få i skick.

En fråga som slår mig... Kan det vara så att de båda är såpass gamla att det kan vara svårt eller omöjligt att få tag i reservdelar om det skulle behövas?

En annan fråga när det gäller Berninan: Det enda som följde med dn var två spolar och en påse med pressarfötter och ett par andra prylar som jag inte har en aning om vad det är. Lägger in en bild även på dem.

Antar att jag behöver komplettera med lite grejor. Ett par mejslar, symaskinsolja, en liten borste, fler spolar... Nåt mera? Är det särskilda spolar till varje maskinmodell, eller är det standard?
Bifogade bilder
   
graylingman är inte uppkopplad   Svara med citat