Visa ett inlägg
Gammal 2007-01-27, 15:07   #39
avsl090302 avsl090302 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 194
Alice, dina katter och områdets katter verkar vara i paradiset.
Findus har haft tur han också, det är många som blir illa behandlade, man kan inte tro att någon som har katt kan behandla dom så.. Tur att han har någon att ty sig till..

Det är så roligt att se alla som engagerar sig i katter som dom inte känner.. tar hand om katter som inte har någon som bryr sig om dom alls.. ensamma katter, som är ensamma i den kalla hårda värld dom känner till..

Hjalmar har ju nu krypit in under sängkläderna i sitt nya hem, och jag tänkte sen, det har varit hennes trygghet- att krypa in i hålor under fallfärdiga uthus.. och nu har hon en tant som pjoskar med henne, en varm säng att krypa in i.. vilken tur vi hade att en sådan person hörde av sig. Att någon över huvud taget hörde av sig..

Janne frågade idag om jag nu skulle sluta ställa ut mat nu, men självklart fortsätter jag med det Det kan ju finnas någon av dom som kommer hit och äter som inte får mat någon annanstans, och dom måste man ju tänka på.
Grannhuset hyser en liten grupp vildkatter, eller förvildade fd tamkatter, och dom kan väl få sig ett mål här någongång, och slippa jaga råttor mitt i kalla vintern..

Jag tror att om våra katter varit utekatter så hade det varit annorlunda. Men dom har bara träffat en annan katt en enda gång, och det resulterade i Homers hack i örat Jag törs helt enkelt inte riskera vår husfrid. Hade det varit en kattunge el. ungkatt hade det varit annorlunda, men en fullvuxen, stark lite förvildad katt, njaa... jag är för feg. Men det löste sig ju förträffligt ändå.

Bara hon inte är dräktig, men jag tror och hoppas att hon inte är det, kände då inget konstigt på magen (fast vad ska man känna ?)annat än att hon inte ville att man tog henne där.. vi får väl se.. men om hon inte varit kastrerad så borde man väl ha sett kattslagsmål och parningsscener och ev. ungkatter på gården? vi har massor katter i området och hos oss.... men allt har varit lugnt.. som vi då har sett..

Vi tänkte att nästa gång vi åker till grannstaden så ska vi hälsa på, kanske fixa en klöspelare åt henne, om hon inte fixat någon vid det laget.. Det är inte så lätt när man är 80 år att montera sånt.. Men jag antar att Hjalmar blivit riktigt bortskämd då vi ses nästa gång och det förtjänar hon då verkligen.. Först bortkastad/bortskrämd och till sist bortskämd, härligt på äldre dar......
avsl090302 är inte uppkopplad   Svara med citat