Visa ett inlägg
Gammal 2006-01-24, 22:18   #1
Danka Danka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 113
Dömd att förstöra!

Jag börjar allvarligt misstänka att jag är dömd att ta sönder alla symaskiner jag rör vid. Ständigt krångel.
Började sy på mammas Singer och den ligger nu undanstoppad i ett skåp, icke-fungerande (det har inte blivit service än då min ekomoni varit begränsad och det inte varit högsta prioritet).

Just nu syr jag på en lågpris-Yamata, som är ungefär 1 månad gammal, om ens det. Den fungerade jättemegasuperbra! Jag var överväldigad över hur väl den fungerade! Lite krångel då och då (som när den föll isär), men inget som inte gått att åtgärda. Nu är det dock så att den hoppar stygn. Så sent som imorse gjorde den inte det (sydde förbluffande fint!), men under dagen började den göra det. Det ser jättefult ut och jag vill inte tro att den börjar gå sönder.

Now, värt att veta är att jag använder en av nålarna som kom med maskinen (antagligen ganska lågkvalitativa) och när den sydde som finast (bl.a. imorse) använde jag en nål köpt i en sytillbehörsbutik.
Kan det vara nålen och det faktum att den är lågkvalitativ som ställer till det för mig?

Utöver det så syr jag just nu i fuskläder, så det blir ganska tjocka lager när tyget är vikt.
Om det är det tjocka tyget som orsakar problemet, är mitt enda val att sy i tunna tyger?

Vore tacksam för hjälp, mina bristande sykunskaper gör mig nämligen galen.
Danka är inte uppkopplad   Svara med citat