Visa ett inlägg
Gammal 2020-01-22, 17:22   #7
allt allt är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2020
Inlägg: 7
Cool

Citat:
ulindh skrev: Visa inlägg
Det var inte så mycket till hål att olja i där. Men du skriver i ditt första inlägg att du "antar" att den behöver smörjas. Går den trögt när du syr? Om inte så behöver du inte smörja den nu i vart fall.

På baksidan ser jag två hål, sitter det skruvar där?

Det bästa vore förstås om du fick tag i en manual, men går symaskinen bra nu så kan du vänta med smörjningen.
Nej att den saknar smörjhål är det som just konfunderar mig. Kanske är det ändå en smörjfri maskin jag hittat. Trodde inte det var fallet då exemplaret var att finna i grovsoprummet, då dessa mskn väl mesta delen brukar vara av nyare slag. Fast det kan ändå vara en ny mskn, för det är förunderligt vad folk slänger nuförtiden.

Kanske det går att finna en manual eller svensk support där jag kan få reda på hur det förhåller sig med den saken. Får googla vidare - kanske har gått in på ert forum lite väl snabbt men det såg så trevligt ut så jag kunde inte hålla mig och när jag är en novis på detta område så lär det väl bli annat att rådfråga om. Så ok, jag trivs och hoppas det går bra att fortsätta fastän jag är utan några som helst förkunskaper. Vem vet kanske ändar upp som stjärndesigner vad det lider.

Ytterligare: Vad beträffar hålen på baksidan så är de pluggade med någon sorts plastplugg jäms med chassit. Jag försökte trycka in dem för att se om de skulle lossna och då åka ut av nån fjäderkonstruktion men det gick inte.

Senast redigerad av allt den 2020-01-22 klockan 17:33. Anledning: komplettering
allt är inte uppkopplad   Svara med citat