Visa ett inlägg
Gammal 2007-10-06, 14:52   #13
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Citat:
Och alla dessa människor som tror att en stor mage försvinner i en urtajt top eller t-shirt. Grrr....!! Jag har själv alltid haft en duktigt rund mage och efter graviditet också en tillhörande bilring ovanpå så jag kan också se ut som en tvångsihopklämd falukorv - men jag undviker det så mycket det bara går. Då är det ju bättre att ha en tröja eller top som sitter lite löst...eller varför inte något med empireskärning - hur bra som helst!!
Nja... det beror väl återigen på vad man har för figur. Det senaste halvåret har ju massor av folk sprungit runt i toppar som är avskurna under bysten med en löst hängande nederdel som verkligen kan få VEM SOM HELST att se gravid ut!

Särskillt när det kombineras med dessa halvlånga leggings (gärna med en liten resårspets i nederkanten) och lite för nätta pumps som inte riktigt orkat med och blivit uttrampade och oformliga. *ryser*

Sen gillar jag inte det rådande underklädesmodet heller. Stringtrosorna är ju nästan borta! jag vill inte köpa enorma tanttrosor som slutar långt ute på rumpan och inte vill jag ha bommullstrosor som ser urtvättade ut redan i butiken heller och inte vill jag ha tryckta mönster (ofta så stormönstrat att man nästan inte ser vad det ska föreställa) i grönt brunt eller fisrosa.
Vad hände med dom fina små färglada, glittriga men smakfulla sakerna som fans för ett par år sedan? Då var det ju roligt att handla underkläder!

Men det jag ändå stör mig mest på med dom kläder man hittar ute är kvaliten. Tunna sladdriga tyger, dåliga sömmar, dålig eller obefintlig mönsterpassning och färger, tryck och dekor som inte håller att tvättas som det rekomenderas på plagget.
Dåliga dragkedjor, dåliga resårer, illa isydda knappar och så vidare. Listan kan göras hur lång som helst!
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat