Visa ett inlägg
Gammal 2010-12-16, 17:58   #53
madeluc madeluc är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 134
Ok, det visste jag inte att de hade ändrat sina villkor. Med andra ord så ingår numera Bernina också i märken jag utesluter att köpa, då deras villkor är helt uppåt väggarna.

Tycker att när man sätter villkor att man måste vända sig till den återförsäljare man köp maskinen av för att inte behöva betala för arbeten utförda på en maskin med garanti är helt åt helvete, ursäkta uttrycket.

Vad är då en garanti värd, undrar om de har rätt att sätt sådana regeler. Med tanke på att även de gladligen står och kränger maskiner på mässor, utan att informera om detta vad jag förstår.
Jag tror inte att de frågar en kund var de kommer ifrån när de står på t ex mässan i Alvsjö, och mig veterligen så har de inte så många säljare från t ex Norrbotten eller Skåne, stående där utan de säljare som står där är mycket måna om att få sälja maskiner för de representerar ju inte bara Bernina utan också sin egen butik.

Jag tycker det är på tiden att vi symaskinsköpare börjar ställa lite krav på våra säljare utav olika märken. Så här går det ju inte till inom bilförsäljningen, tycker det är helt uppåt väggarna inom denna branch.Maskinerna blir dyrare och dyrare utan någon nämvärd skillnad de sista åren och villkoren bilr för oss köpare sämre och sämre, uselt! Mvh Marie

Ps Jag personligen tänker köpa maskiner där jag får bäst pris, garantier ger jag inte mycket för. Kan i det fall det händer något lägga pengarna jag tjänar på inköpet på reperation i så fall. Fick laga min Diamond här i USA kostade mig 2500 kr.Ds

Senast redigerad av madeluc den 2010-12-16 klockan 18:02. Anledning: Tillägg
madeluc är inte uppkopplad   Svara med citat